Torrent de la Cabana

Passa un dia amb família o amics envoltat de natura
Tots els propietaris dels terrenys del torrent de la Cabana, juntament amb l’ajuntament de Campdevànol i l’ajuntament de les Lloses, han firmat un conveni per mantenir els Gorgs i el Torrent de forma sostenible i limitar l’aforament a 600 persones per dia. Que tothom que accedeixi ha d’abonar 5€ d’entrada entre el 1 de Juny i el 30 de Setembre. Per qui vulgui aparcar a prop hi ha un pàrquing a la Font del Querol que es pagarà 3€ per cotxe tot el dia.

· Excursions i guiatges

· Banys

· Botiga i Lloguer

· Lleure a la Font d’en Querol

· Zona infantil (inflables)

· Gymcama per conèixer l’entorn

Mapa de la zona I ruta dels 7 Gorgs

Trobareu informadors que indicaran i aconsellaran les millors activitats que podeu fer durant la vostre estada en aquest meravellós entorn.

Descarrega

Excursions

Itinerari que ressegueix el fresquívol torrent d’Estiula, conegut popularment com Torrent de la Cabana, on podrem gaudir de la bellesa visual dels seus salts d’aigua i observar la diversitat vegetal com el bosc de ribera format principalment de verns i les pinedes de pi roig.

Es una excursió típica de la zona i potser una de les més populars de Catalunya. Amb senders correctament senyalitzats que voregen el torrent de la Cabana, passant per set gorgs: de la Cabana, de la Tosca, de l’Olla, de la Bauma, Forat, Petit del Colomer, fins arribar al gorg del Colomer.

De tornada es va per una pista per on hi ha dos miradors, per gaudir les fantàstiques vistes de la comarca. Sense cap mena de dificultat està especialment indicada per als nens. Sobre tot a l’estiu que es poden banyar. Però en aquestes dates està massificat i els senders semblen més aviat les Rambles. El paisatges i els gorgs son impressionants. Veritablement, val la pena anar-hi. Deixem els cotxes a l’ aparcament de l’àrea de lleure de la font de Querol (Campdevànol).

L’aparcament no està vigilat, però és de pagament. Unes barreres de cobrament automàtic s’encarreguen de cobrar 10€, quan no es cobra taxa per persona.

Possible Ruta

FITXA TÈCNICA:

Distància: 8,2 Km /  Desnivell: 250 m Circular: Sí Dificultat: Fàcil

Altres Rutes

Servei de guies (Prèvia reserva)

Si us cal podeu agafar el nostre servei de guiatges on es detalla molt més tot el que veurem durant la ruta, ja sigui la flora, la fauna, l’arbrat.

A peu i amb bicicleta.

Km 0
Creuem el pont direcció l’accés dels vehicles i, en el primer revolt a mà esquerra, tombem per una sinuosa pista planera, ben senyalitzada, que dóna la volta al càmping El Pirinenc fins arribar a una cruïlla.
Km 1
Ens enfilem a l’esquerra per una pista encimentada que ens portarà fins a la formatgeria Can Paraire. Un altre dia farem la ruta a l’inrevés i de tornada pararem per omplir les motxilles.
Km 2
Passem el Mas, una barrera impedeix el pas dels vehicles. En un revolt hi ha una cruïlla, nosaltres seguim recte. Minuts més tard ens desviem a l’esquerra per una altra pista i deprès, també a l’esquerra agafem un sender que baixa cap el riu. Tots aquests desviaments estan degudament senyalitzats i no hi ha possibilitat de pèrdua.

En pocs minuts arribem al torrent, just per sobre del Gorg de la Cabana. Com ha plogut bastant, ens hem de treure el calçat per creuar el riu. Pugem per un sender estret, que després es torna planer i mes ample i va paral·lel al torrent.El bosc està molt net, tot es de color verd. El camí s’ajunta amb la pista que abans havíem deixat.Un rètol ens indica que hem arribat al Gorg de la Tosca. Hi ha molta gent i el veiem de passada.
Km 3
Arribem a un segon rètol que ens indica el sender que hi ha a la dreta ens portarà al gorg de l’Olla. És molt estret i només podem passar d’un en un. Trobem molt de transit de persones que fan el camí a l’inrevés. La cinquantena de metres que hem de fer es fan interminables. Arribem al gorg, hi ha molta gent. Nosaltres que ja som un munt, invadim totalment la zona.

Hem arribat a la part baixa del gorg. Com té molta aigua, aquesta arriba fons la vegetació anul·lant quasi del tot la llera. Pugem el salt d’aigua per la pared que hi ha l’esquerra, però per qui no vulgui grimpar, també ho pot fer pel camí principal.Fem una parada per descansar i aprofitem per banyar-nos. El més agosarats seguim riu amunt.

L’aigua està molt freda i en una vintena de metres arribem a l’espectacular Gorg de la Bauma, on els més entrepits, pugen fins a dalt del salt per llançar-s’hi.Per sobre del salt del Gorg de l’Olla, puja un corriol que ens porta al camí que abans hem deixat. Continuem a la recerca d’una esplanada ombrívola per dinar. No ens cal esperar gaire i en revolt, trobem un bon lloc.No ens entretenim gaire, el cel es comença a ennuvolar i es millor continuar la marxa. Hi ha un desviament que creua el riu que ben segur porta algun prat. Nosaltres seguim recte. No portem ni 10 minuts i veiem des de dalt el Gorg del Forat.Continuem pel bosc fins creuar el riu. Comença la pujada i el camí es fa estret fins arribar a uns prats on altres muntanyistes fan pícnic.

Al final de l’esplanada hi han dos senders. El de l’esquerra, molt estret ens porta al Gorg Petit del Colomer. Hi fem una ullada.
Km 4
Després agafem l’altre sender que segueix pujant per la muntanya. Entre mig dels arbres podem veure el salt de l’aigua. Un cartell ens indica que hem arribat al Gorg del Colomer i un corriol ens porta fins abaix.Com el cel millora, fem una aturada per banyar-nos. Aquí també hi ha molts banyistes i nosaltres ho acabem d’omplir.

Aquest Salt és el més alt de tots i també hi ha valents que pugen fins dalt per llançar-s’hi.Travessem el gorg i ens enfilem per un corriol, seguin les marques grogues. Fa molta pujada i hem d’ajudar als més petits. En arribar a dalt, tombem a l’esquerra per una pista que baixa una mica fins que, poc després, trobem una cruïlla amb un rètol indicador, seguim a la dreta per la pista que puja direcció el Collet de Daguí.
Km 5
La pujada és forta, no gaire llarga, però la fem a ple sol. Quan el camí es torna planer, arribem a un mirador, amb un panel informatiu, amb impressionants vistes a la Serra de Montgrony.El camí gaudeix de desnivells suaus sota l’ombra que s’agraeix després de la suada. No gaire més lluny, trobarem un segon mirador
Km 6
En arribar al Collet de Daguí trobem una tanca per al bestiar. El camí comença a baixar tombarem a la dreta en trobar una cruïlla.
Km 7
Veiem de lluny el mas Gausacs amb els seus impressionants prats verds. La pista es torna planera, ens trobem amb uns cavalls i una mula al peu de camí que fan la delícia als més petits.
Km 8
En deixar el Mas, entrem dins de l’arbrada, vorejant els prats, que a estones els deixen veure, fins arribar a una altra tanca de bestiar. La travessem i ens endinsem, en un bosc molt obac, per un sinuós sender, sempre tombant a la dreta en el parell de desviaments que trobem, que ens portarà a l’àrea de lleure de la font de Querol.

Banys

Normativa 2018

Descarrega

Àrea de lleure de la font de Querol

· Pàrquing de pagament no vigilat.
· L’horari d’aparcament és de 06.00 h a 22.00 h i està prohibida la pernoctació.
· L’acampada està prohibida en tot el terme municipal.
· L’ajuntament de Campdevànol no es responsabilitza dels danys que puguin patir els vehicles, ni del possible robatori d’aquets o dels objectes disposats a dins.
· Només és permès fer foc en les zones habilitades. Queda totalment prohibit fer ús d’altres estris per fer foc (butà, barbacoes particulars…)
Respecteu-la-fauna
Respecteu la fauna
Prohibit-recol·lectar-plantes
Prohibit recol·lectar
plantes
Prohibida-l’acampada--en-tot-el-terme-municipal
Prohibida l’acampada
en tot el terme municipal
No-llencar-burilles-de-cigarret
Itineraris naturals

Com arribar-hi?

Cotxe

> Agafem la C-17 direcció Vic-Ripoll. Un cop arribat a Ripoll, agafem la N-260 direcció Ribes de Freser.

> A Campdevànol, tombar a l’esquerra per la GI-401 direcció Gombren-La Pobla de Lillet.

> A uns 2 km de deixar el nucli de Campdevànol, trobarem a l’esquerra el desviament cap el càmping Pirinenc i l’àrea de lleure de la font de Querol. Ambdós correctament senyalitzats.

> Per deixar el cotxe, no hem d’entrar al càmping, sinó a l’aparcament de la zona de lleure.